0 Läs mer >>
Fick hämtat jackan jag tror jag kommer använda under min vinter här, en marinblå kappa ifrån Marks & Spencer som jag gillade riktigt mycket.
 
Kändes lite fint att få den inplastad och på en galge
 
Såhär såg den ut.

Navy Jacket

0 Läs mer >>
Jag kan glatt meddela att internetet är på banan igen! Så nu skall jag försöka vara lite mer frekvent med mina inlägg. Helgen har varit helt fantastiskt och väldigt välbehövlig, i fredags fick jag snällt nog skjuts till Woodbury och Sofias hus. Hon blev tillfrågad om att vara barnvakt och eftersom jag ville komma hemifrån tänkte vi först att jag kunde hjälpa henne med det. Men det funkade inte så jag chillade lite med hennes värdbarn och värdföräldrar. Vilket var lika bra det, fick till och med frågan om att läsa godnatt sagor för de två äldsta vilket självklart inte var någon fara. Det blev Rapunzel för flickan och en Star Wars stickers bok för pojken, hehe kul val.

 
Lördagen fick vi åka med Sofias familj till Salcombe och en strand, vädret var verkligen helt underbart och när vi kom fram sprang vi runt med våra kameror som de turister vi är. Skämde även ut mig när vi skulle hoppa över 1 ställe där vattnet rann, lite för brett var det och min ena fot hamna i medans 4 människar ahar i bakgrunden. Smidigt Felicia Karlsson! Sofia tog sig sen ett dopp i vattnet, hade lätt joinat henne men eftersom jag inte visste att vi skulle till stranden hade jag inga badkläder. Så det blev till att doppa fötterna och fota istället. Efter stranden såg vi oss omkring i staden och myste runt.
 
När dagen var till enda tog vi oss hem till mig och umgicks i mitt rum, Sofia blev introducerad för en skräckfilm. Inte en jättebra skräckfilm enligt mig men det var kul ändå.

 
 
 
 
 
Kan ju bara säga att det kändes inte som man befann sig i England!
 
 
 
 
 
 
 

Make everything so si...

0 Läs mer >>
Internet krånglar här så det blir ett mobilinlägg. Tyvärr blir det inget gladare än det förra inlägget. Har haft en jobbig vecka med jobbig hemlängtan, det är första gången under min tid här det känns så. Känslan är vad gör jag här utan min underbara familj och mina vänner? Med människor som inte bryr sig som dem gör. Men det är väl vad alla går igenom antar jag.

Nåväl idag var jag ledig och jag tog mig intill Exeter. Där fick jag köpt mig en fin kappa som kommer söndag. Sedan bokade jag frisörtid jobbigt när jag inte har syster i närheten men de behövs!

Read all about it

0 Läs mer >>
Har insett nu att det är svårt att vara sjuk utan mamma och familj i närheten. Man har ingen att beklaga sig till och ingen som frågar hur man mår. Uppskattar verkligen vad min mamma gjort för mig genom åren när jag varit sjukling! Konstigt hur man inte vet vad man har förrän det är borta. Nåväl nu blir det mer strepsils och några minuter vila innan dem sista 2 timmarna på dagen!

I will follow you int...

0 Läs mer >>
Okej min värdmammas föräldrar bodde i en liiiten by med typ 10 hus hyfsat nära Manschester tror jag. I alla fall var det ett väldigt pittoreskt ställe och såg verkligen engelskt ut. Utsikten var något speciellt kan jag lova! Sen tog Christine(mormorn) med mig till en gammal bomulls fabrik och jag fick se lite historia där. Även lite av konsten dem hade för deras uppkommande festival.
 
Huset
Fabriken
Utsikten var en hel del finare än här.

Brook Bottom/New Mill...

0 Läs mer >>
Pust världens längsta bilresa typ haha. I helgen har vi varit hos min värdmammas föräldrar, jättesnälla var dem. En söt mormor som påminde om min egen och som kallar alla love. Dem bodde ganska nära Manschester så bilresan var lång och nu är vi hemma. Bilder kommer imorgon, nu skall jag kika 90210 och be att förkylningen jag fått försvinner.

HEMMA!

0 Läs mer >>
En dag till är nästan över, tänk vad tiden går ibland va?

Idag har jag i alla fall varit ledig eftersom Charlie är hos sin childminder(dagmamma är nog rätta termen på svenska) så jag hade en underbar sovmorgon. Gick upp vid halv 10 och degade lite framför Buffy på tvn. Sedan städade jag lite i rummet och bytte lakan.

Efter några små problem och en snäll skjuts in till Exeter av min värdmamma så tog jag mig till en kamera affär för att se om dem kunde hjälpa mig med problemen den haft på några inställningar. Tror ni inte att jag går in och förklarar allt den gjort på engelska, sedan skall killen i affären kolla den och då funkar allt som det skall. Jag bara jaha det var konstigt nu funkar den jaja tack haha. Men han var i alla fall snäll och tyckte inte jag var dum i huvudet, hehe.

Köpte med mig lite godis ifrån candy king, godis utan konstgjorda ämnen och det skall avnjutas framför mer Buffy. Chill dag!

20 september

0 Läs mer >>
 
Dagen är över och jag har precis duschat och fixat naglarna, myspys. Imorse tåg jag och Charlie tåget till Exeter och mötte Sofia och hennes minsting Bella. Han tyckte tåget var riktigt fascinerande och trots en rinnig näsa gick resan bra. Vi spenderade en stund på bibblan med lite böcker och leksaker, sedan gick vi runt en stund och tog oss till en park där dem fick "springa" fritt.
Som ni ser på bilden är Charlie ganska så glad i Bella och ville hålla hennes hand typ haha, sötnosen. Vet inte om känslorna var riktigt samma ifrån henne.

Playdate

0 Läs mer >>
En förkyld unge, inget sätt att hjälpa honom, gråt, skrik och några leenden i simhallen. Sängen väntar på mig och jag mår bra, jag mår mer än bra efter samtalet med min fina vän Elin och hur det känns i värdfamiljen nu.
 
 
 

Godnatt

1 Läs mer >>
Måndagen är över, puh! Det är alltid värst med måndagar, vilket jag har tyckt både i skolan och jobbvärlden haha. Sen har jag även lite planer för veckan. Imorgon skall vi förhoppningsvis gå och simma igen. Onsdag skall jag förhoppningsvis ha playdate med Sofia och hennes lilla Bella. Torsdag är jag ledig och då är det spikat att träffa Sanna vilket skall bli mysigt, var ett tag sen jag träffade henne. Helgen blir det en trip hem till min värdmammas hemstad vilket skall bli trevligt. Nu har jag skypedejt med mor min när som!
Charlie hittade hatt idag, har han inte otroligt blå ögon?

17 September

1 Läs mer >>





 
Nu såhär efter en god natts sömn har jag tillräckligt med energi för att blogga och berätta lite om min och Sofias trip till Bristol. Tåget dit var fullpackat verkligen och alla stod som packade sillar vilket var ganska så jobbigt när man åkte en timma. Klaustrofobi varning där!
När vi 'ntligen var frammesåg vi oss omkring efter en karta lite snabbt innan vi bestämde oss för att käka lunch. Lunchen blev vid ett mysigt ställe bredvid kanalen/hamnen. Jag åt något som heter Chimichanga och är mexikanskt. Efter det ville vi till den sevrdheten som skulle vara "närmast" vilket inte var det lättaste. Men med gps och en god vilja tog vi oss till Clifton Bridge. Väldigt häftigt vill jag lova!
Trötta blev det tåget hem och vi var väl i lilla Cheriton Bishop halv 10, en lång dag gjorde att vi somnade snabbt. Idag blir det en lugn dag, med kanelbullebak och mys. Det är även min värdmammas födelsedag så grattis till henne.

Bristol

0 Läs mer >>
Där var dagen över och jag är nyduschad vilket känns otroligt skönt, dagen efter en fest känner man sig alltid som världens mest ofräsha människa. Har nog inte varit den bästa på mitt jobb idag men dem är snälla nog att förstå.
På min promenad med Charlie och vovven var det ett gäng kor som tyckte vi var väldigt intressanta. Lite läbbigt haha men kunde inte låta bli att ta kort med dem. Jag tänker i alla fall lägga mig riktigt tidigt idag och imorgon blir de Bristol med Sofia. Underbart!

Larger than lifesize

0 Läs mer >>
Blev medbjuden av Kate (en tjej som jobbar här) att hänga med på "english benchdrinking". Trodde först att jag skulle vara ledig fredag men Charlies Childminder dag har ändrats, så min lediga dag var igår. Men Ruth tyckte att jag skulle köra på det igår ändå, hade ju inte gjort det om hon inte sagt det.
Men det var väldigt roligt faktiskt och dricka är billigare än hemma. Det blev kanske lite väl mycket för vi typ bjöd varandra så att säga. Sen har jag sovit 2-3 timmar inatt vilket inte är världens bästa kombination för idag. Men hala dagen är över t.om mer så jag skall nog överleva. Om han sover ikväll när jag är barnvakt som sagt.

Skjut mig!

1 Läs mer >>
Den 13 Augusti kom jag hit till England och nu är det den 13 september Det betyder att det gått en hel månad redan, tänkte därför att jag kunde försöka förklara lite hur det känns.Varning för ett överseriöst inlägg!

Att vara Au Pair är verkligen lite av allt och jag tycker att man borde fundera på det rejält innan man bestämmer sig. För å ena sidan så kommer du till ett helt nytt ställe och skall bo med människor du knappt känner. Det är ingen enkel grej kan jag säga. Man vill inte vara i vägen samtidigt som man vill göra sitt bästa för att hjälpa till. Det är inte ens egna familj utan ens arbetsgivare men samtidigt är man och vill vara en i familjen för man bor där ett bra tag.
Men man får en jättefin upplevelse och familj(förhoppningsvis), man får chansen att uppleva nya maträtter och saker. Man träffar fina vänner, både Au Pairer och engelska personer om man har tur. Man växer och lär sig att vara ifrån sitt normala liv och sin egna familj. Självkänslan blir större!

Med tanke på bilden så hade jag en jättefin dag i det vackra vädret med Sofia och lilla Bella. Vi var i Exeter och myste runt!

1 månad

0 Läs mer >>
Tro det eller ej men en av dem jag saknar mest är denna lilla tösen. Min underbart söta och fina systerdotter, inte för hennes samtal eller något men det känns som jag missar allt. Nu kan hon stå upp till och med, det känns som igår vi var på BB och hälsade på syster. Nu är hon snart 1 år och kutar väl snart omkring på sina små ben.

If you´re missing

1 Läs mer >>
4 veckor i England idag, en sjättedel av min tid här vilket är lite galet. Det har firats med en jobbdag och nu systers och min gamla favo! Eldorado<3

4 veckor