0 Läs mer >>


                      

Idag har jag jobbat och varit hos läkaren, förkylningen är inte riktigt borta och jag har haft som himla smärta och svullnad i bihålorna och mitt huvud. Så nu skall jag bli frisk!

Måste ju även vara det innan jag skall till Rom, det är på söndag och det skall bli så otroligt skönt och kul. Älskar att resa och uppleva nya städer.

28 december

0 Läs mer >>

                    
                Tilda med mamma(den blonda) och hennes syster Elsa med en tjej som hette Susanna.


                   
                           Syskonen (vovvarna) Elton, Elsa, Tilda och Malte


I Lördags var vi med Tilda på hennes första utställning, det var riktigt kul och dom sa att hon var en fin hund men mer vana behövdes vilket är klart. Sen fick hon även träffa och leka med tre av sina syskon, det var mysigt och skoj att se på.

Ser fram emot att åka på fler utställningar!


Utställning med Tilda

0 Läs mer >>
      


      



       





        
         Egyptisk katt



        
         En romersk kejsar fru



        
          Flickan med en död fågel

Detta är några av de väldigt fina saker vi såg på museet i Köpenhamn i helgen. Jag trodde faktiskt inte att jag var sån kulturfantast men det är kul att se dessa saker och tänka på hur gamla de är, vem dem var. Låter kanske tråkigt jag vet men jag gillade de iaf!
 
 Det vi fick se var grekiska, romerska, franska, egyptiska och såklart danska skulpturer. Utställningen hette glyptotek i skuggan av pyramider.

Kultur

0 Läs mer >>
Idag är det söndag och pappas födelsedag!

Helgen har varit hektisk och bra, vi har gäster ifrån Chile och jag har varit med på lite utflykter trots att jag är lite förkyld. Men vi har varit i Danmark, på hundutställning och massor av andra saker. Tänkte lägga upp mer bilder när jag är piggare.

26 februari

0 Läs mer >>
Har fått köpt två otroligt fina par örhängen av min gamla klasskompis. Hon har nämligen börjat göra och sälja, sidan heter jewlerybytherese.blogg.se


Första paret, jag älskar fjädrarna!


Andra paret, har en svaghet för kors som ni kanske förstår.

Och båda dessa för endast 170 kr, otroligt!

Who dosen´t love jewl...

0 Läs mer >>
Helgen blev verkligen inte som jag tänkt, vaknade igår med feber och natt nummer 2 med knappt någon sömn. Så jag tvingades att inse att någon inflyttningsfest blir det inte, fick säga till kusinen och kompisen. Insåg också att det var längesen jag hade feber, har glömt hur ont man har och hur det inte går att sitta eller vara bekväm på nått vis. Men det värsta var nog halsen, fick även lite av en panik attack och då blev det verkligen svårt att andas.

Men men nu skall jag inte vara klagosam, idag mår jag faktiskt lite bättre. Febern har inte synts till och jag kan andas ganska bra, mest av allt hoppas jag på sömn inatt annars blir det natt nr 4 med bara få timmars sömn.

The world spins madly

1 Läs mer >>

                 

Nu är man hemma igen, det var en pärs att bara vara i stan men jag hade så mysigt så struntar i de. Nu har jag kvällen på mig att vila, vila, vila! Jag fick med mig en t-shirt hem och Hanna köpte lite småsaker. Tjatar och tjatar men jag säger det igen, kommer sakna den människan så otroligt mycke!

Min vila börjar med något av de bästa enligt mig, One Tree Hill är typ den bästa serie jag vet i alla fall. Är mer förtjust i de första säsongerna men jag gillar ändå att dem fortfarande håller på. Kan dock inte se säsong 9 på nätet för de är något krångel.

OTH

0 Läs mer >>
         

Min förkylning har inte världens bästa tajming, jag har sovit typ 4 eller 4 och en halv timma inatt och kunde knappt andas. Så vågar inte riktigt jobba ifall några barn skulle bli smittade, tror inte de tycker de är speciellt bra. Istället tar jag mig in till stan och umgås lite med bästis, man får passa på nu!

16 februari

1 Läs mer >>
       

I helgen när Nikki hade dop så hade vi fin besök ifrån Danmark och min bonus farbror eller min fasters man fixade fram något som gör att jag kan se massa fina bilder. Ovan ser ni ett exempel, gammalt kort kan man lugnt säga. Syster har orange hår och jag har tandställning samt jogingbyxor haha.

Sitter och planerar lite av lördagen med Anna, det värsta är bara att jag tror jag blivit smittad av förkylning. Attans jag som hade något slags rekord i att vara frisk nu när jag inte går i skolan och man alltid blir smittad. Men men jag har inte tänkt sluta för de, nej halsen får tåla en helg!

It only makes me stro...

0 Läs mer >>


Har inte haft den roligaste dagen idag, men jag tar det som det kommer och ibland får man ta nya tag. Imorgon är det jobb som gäller och till helgen blir det inflyttningsfest och mys med kompisar. Jag känner dock att jag vill sätta igång med något, båda mina bästa vänner gör ju saker hela tiden så ibland blir de ensamt här hemma.
Men jag har åtminstone lite mer än 2 veckor kvar bara tills jag åker till Rom med min kusin. Vi åker i 5 dagar och 4 nätter, det skall bli riktigt kul! Jag hoppas bara att man hinner med allt men vill.

Idag gjorde jag en H&M beställning för att trösta mitt dåliga humör, vad det blir får ni se. Jag känner riktigt mycket för att gå på bio eftersom jag har gratis biobiljett sen jul men som jag sa är vännerna på sina håll och vissa har inte råd. Jag får helt enkelt chilla med syster i helgen.

15 februari

0 Läs mer >>
   

För denna tjejen fyller! Grattis Elin nu är du 20 år och jag hoppas att du får allt du velat ha och lite till. Detta är en av mina bästa kompisar så de skall bli fint att få fira henne lite idag.

Idag är ingen vanlig ...

1 Läs mer >>
            

Har haft två fina dagar hos syster, vi spelade bingolotto i söndags och igår var det kusinkväll hos kusinen. Mådde fortfarande illa idag efter all mat och allt godis! Men det var super kul och vi hittade riktigt bra filmer. Idag fyller fina mamma år, 58 om man skulle tro det. Hon ser väldigt ung ut!
 Imorgon får vi se om det blir jobb men på kvällen väntas tre rätters!

Won´t you take my han...

0 Läs mer >>
                

Har en riktigt bra vecka framför mig, idag skall jag hem till syster, imorgon blir det kusinkväll, tisdag fyller mamma, onsdag fyller Elin och då är vi samlade igen eftersom hon är hemma! och nästa helg kommer kusinen Anne ifrån Danmark.
 Massor av underbart med andra ord!

5 februari

0 Läs mer >>
Fick en utmaning av Kaisa så får väl göra den!

1. Vad gjorde du för 10 år sedan?
- För 10 år sedan var jag 9år och vi flyttade hit till väröbacka. Gick i skolan och umgicks mest med mina kusiner och syskon.

2. Vad gjorde jag för 1 år sedan?
- För ett år sedan gick jag sista terminen i 3:an, pluggade och var med kompisar.

3. Fem snacks du gillar?
Godis, chips, Popcorn, Nötter och Frukt :)

4. Fem sånger du kan hela texten till?
Safe & Sound (Taylor swift), snart är det jag som är kung (Lejonkungen), Chariot (Gavin Degraw), thank you for the music (mamma mia) och lilla lady (Daniel Adams Ray).

5. Fem saker du skulle göra om du var mångmiljonär?
Resa, hjälpa mamma, syster och pappa med pengar.

6. Fem dåliga vanor?
Dålig på att städa, shoppa när jag inte har råd, pilla på ringar osv när jag är nervös eller uttråkad,

7. Fem saker jag gillar att göra?
Umgås med vänner och släkt, fotografera, Resa, shoppa, spela tennis.

8. Fem saker du aldrig skulle klä dig i eller köpa?
spygröna byxor, saker med vaddar på, tyll klänning, saker med bara djurtryck och onepiece.

9. Fem favoritleksaker?
Datorn, Telefonen, Tvn :) ehh spel och sånt:)

Utmaning

0 Läs mer >>





Har haft en helt underbar helg! Först en mys sleep over hos Becca och sedan en blixtsnabb visit hem och så stack jag och Hanna till Gbg. Eftersom hon åker snart kände jag för att göra något för henne. Så efter en hel dag i göteborg åt vi middag på Zorbas, det var gott men kändes lite småkul när efterätten var en Daim och Hanna var säker på att de var en fin kaka!
Jag fick i alla fall köpt mammas födelsedags present, en bh och en mascara mer hade jag inte råd med. Men de gör inget för jag värdesätter sånna här dagar mer än allt!

Memories last forever