0 Läs mer >>
Vädret levererar verkligen!

Idag har det varit helt underbart skönt ute och jag höll på att kvävas i bilen när jag var ute och gjorde ärenden. Skulle handla, hämta körkort och få läkarintyg. Det tog mig ett tag men när jag var hemma så hann jag äta ute på altanen innan min intervju på engelska med STS.

Var så otroligt nervös men hon var jättetrevlig och jag tyckte att det kändes bra för nu är jag godkänd woho! Skall göra ett personlighetstest. Lite svårt är det men skall kanske ta lite hjälp av mamma för vissa saker är svåra att svara på om sig själv.

27 mars

0 Läs mer >>


Gårdagen var riktigt mysig, tog en promenix med syster och hennes pojkvän, sen fotade vi även lite kort till mitt Au Pair kollage. Det blev några riktigt bra kort och sen några mindre bra, hehe men jag har snart gjort klart kollaget och jag är nöjd. Sen har jag bara massor med andra papper men de är en annan femma.

Idag var vi på Pingstkyrkan och hälsa på släkten, fikade lite pckså. Så nu får jag se vad resten av denna lördag har att erbjuda.

Above And Below

0 Läs mer >>



De blev inget jobb idag så det bär av hem till syster idag för att umgås, ikväll skall jag se the hunger games på bio med Beccisen. En bra dag med andra ord!

23 mars

0 Läs mer >>

Efter jobbet idag så såg jag att Au Pair firman skickat mail med massor av blanketter till mig. Ja jag har äntligen fått tummen ur nu när jag fått körkot och skickat in anmälningsavgiften till att åka som Au Pair så nu sätter det igång! Papprena är många och jag börjar undra om jag verkligen var så bra på Engelska som jag trodde. Haha nej men det skall nog gå bra.

Nu sitter jag och kikar lite på några bloggar osv, just nu vill jag typ bara komma iväg lite men samtidigt känns det lite läskigt. Det är en dröm och ett äventyr som skall upplevas helt enkelt. Nya Zeeland är mitt mål!







Så fantastiskt vackert är det verkligen

Drömmar går i uppfyll...

1 Läs mer >>


Köpte denna väldigt somriga klänningen förra veckan inne på Gina Tricot, skall bli kul att använda när man bli lite brunare.

Trudy Dress

0 Läs mer >>


Snart bär det av till jobbet ännu en dag, hoppas inte att samma jobbiga unge är där igen haha. Nej men jag kan väl hantera det, vissa vill bara inte lyssna på något alls! Jag fick även höra en rolig sak igår, en av småkillarna tyckte att han kände igen mig ifrån melodifestivalen och att jag skulle varit en av dem på scenen. Roligt tänker jag och sedan visar det sig att han trodde jag var den ena programledaren. Hon den unga tjejen, det enda som är likt är la håret i så fall. Haha barn är för roliga ibland!

Be yourself

0 Läs mer >>


En film jag väntar spänt på är The Hunger Games, den kommer nu på fredag och jag skall gå med Becca på premiären. Boken var väldigt bra, en av de bästa jag läst på länge så jag hoppas att filmen inte blir en besvikelse. Men jag är ganska glad att jag såg trailer innan jag läste boken för nu kan jag inte föreställa mig några andra än skåderspelarna som de olika rollerna i boken.

The Hunger Games

0 Läs mer >>



Helgen var riktigt bra trots att vi inte hade bra väder på picknicken igår, Idag sov jag länge precis som igår haha men det är bara skönt. Idag fick vi även besök hemma utav syster, Vladde och denna tösen. Hon börjar äta litegrann nu och det är så himla kul att se hur hon äter med hela ansiktet.

Imorgon väntar jobb men inte förrän halv 1 på dagen, nice! Jag har även inplanerat att få prata på skype med bästa vän. Snart har hon varit i USA en månad ju, helt galet!



Bara för att hon är så söt kommer ännu en bild!

Sunday morning

0 Läs mer >>
Nu är det helg!!

Dagen den började med jobb 10-16 sedan hämtade jag mitt paket ifrån Gina, shit vad dom är snabba om man jämför med H&M. Det var i alla fall ett par jeans, var i desperat behov av nya och då kan jag kassera de gamla som gjort sitt.

När jag kom hem tvingade jag in hunden i bilen och körde in i skogen för att ta en riktig promenad, mysigt som tusan! Fast hon är lite dålig på att lyssna ibland, eller det är mer att hon inte vill lyssna ibland. När jag var hemma igen blev det middag och sedan vampire diaries, kan inte följa det på internet mer och nu började det på tv ungefär där jag slutade.

Imorgon blir det pingstkyrkan och en dag med Beccisen, mys!

Som jag hade dig föru...

0 Läs mer >>
Tänkte ta resten av bilderna ifrån Rom.







Och de gick typ inte mer än 2 bilder haha, mitt internet dampar!

Rom del 2

1 Läs mer >>
                  

                  

Äntligen är körkortet grejat!!! Jag har inte fattat de själv ens och de kommer nog ta ett tag. Eller i alla fall tills första gången man kör själv. Det känns så himla skönt och när jag var klar imorse stod jag typ och grät ikapp med mamma i telefonen sen även för körläraren. Haha pinsamt men jaja livet är gött just nu!

Körkort!!!

0 Läs mer >>
Här kommer bilder ifrån våra 5 dagar i Rom!



     
            
        Kussen när vi äntligen lämnat väskor på rummet och börjat prommenera runt

     
  Fontana Di Trevi som vi vandrade fram till av misstag.


     
  Rom på kvällen

      
  Busstur runt i Rom för att se sevärdheter!

       
  Colusseum!!!


      
     Utanför

     
   Inuti, helt otroligt ställe verkligen!







                 

Ciao Roma! (del 1)

0 Läs mer >>
Hemma igen, ganska skönt måste jag säga men vi har haft några riktigt fina dagar i Rom! Jag är så otroligt trött så jag orkar inte ens sätta i kameran i datorn och ladda över bilder. Det kommer imorgon när jag har tid, sov gott allihop.

Hemma

0 Läs mer >>

Väskan är nu packad, vägd och mätt. Haha är typ orolig för att jag inte kommer få ha den med mig men allt skall stämma så hoppas på det. Det skall bli så skönt med nästan 20 grader och en fin storstad. Att utforska nya ställen är det bästa jag vet.

Klockan är satt på 4 och med tanke på att jag och Becca sov till 10 idag blir det nog svårt att somna ikväll. Men jag tar den lilla sömn jag får, för allt är värt det. Kommer nog inte kunna blogga förrän jag är hemma så vi hörs Torsdag!

Rom nästa!