0 Läs mer >>
Efter en helg med både musikal, vänner och skräckfilm så är de dags att gå tillbaka till verkligheten. Imorgon väntar en andra dag på mitt jobb! Känns helt sjukt att kunna säga det men ja jag har ett jobb tack vare världens bästa anna. Så nu får jag återgå till att fixa min lunch inför imorgon!

It's like catching li...

0 Läs mer >>
Dagen på kurorten har varit bra, lerinpackning och tångbad. Vi glömmer bara bort att jag orsakade en mindre översvämmning! Nu har jag och vladde monterat upp ett litet välkomst ställe för mamma som kommer hem. Som jag har saknat henne!

Välkommen hem

1 Läs mer >>
Kollade på den sista high school musical filmen igår, så himla underbar och söt!


Så fina tillsammans!

High school musical 3

0 Läs mer >>
Det har varit lite segt med bloggen i helgen men den har vart hyfsad, det bästa var egentligen min sleepover med Linnéa resten är lite mindre roligt. Men idag så har jag mest latat mig haha! Det enda effektiva jag gjort är att skaffa biljetter till ps musikalen för mig och Elin.
  Snart skall syrran laga lite middag(ja jag är tillbaks här igen men på onsdag kommer mamma, äntligen!!!) och sen skall jag faktiskt också förändra mitt hår, det var längesen jag gjorde något nu så vi får se hur det blir. Jag längtar otroligt mycket efter att min familj är hemma igen!

24 januari

2 Läs mer >>
Hejsan!

Eftersom jag skall gå på balen i år så kollar jag ju såklat på balklänningar, skall åka till Gbg när mamma är hemma igen. Men än så länge har jag hittat några på internet som jag älskar!


Gillar!


Älakar ryggen:)


Å sist men inte minst denna!

Vad är en bal om inte...

0 Läs mer >>
Uppdatering igen! Nu är det mindre än en vecka tills min kära familj kommer hem. Saknar dem! På tal om annat vet jag inte om denna katten ens tycker om mig, hon attackerade mig igen och nu har jag fler sår på andra foten. Sen vänta hon precis utanför dörren imorse, känns som att jag inte är så välkommen.
  I skolan går det bra dock, förutom att vissa skämmer ut sig men det skall jag inte gå in på här. Jag har inga lektioner imorgon utan bara en läsuppgift, gott! Så därför blir det en långhelg med ledighet både fredag och måndag.
  Planerna för imorgon är rett litet besök hos mormor och shopping på rea med min moster sen ett möte med min handledare om p100. Så helt borta ifrån skolan e jag ju inte. Men nu skall jag sova och samla krafter!

Never fear the unexpe...

0 Läs mer >>
Nu har jag återigen tagit mitt pick och pack å flyttat vidare till min moster Katarina, jättetrevligt att få vara här med kusinen också. Dagen började dock med att jag blev attackerad i trappan av deras katt, inte lika kul! Den brukar vara snäll men nu var den tydligen hungrig och det var tydligen mitt fel. Ett cm långt rivsår på foten senare och jag var i skolan.
  På schemat stod endast ett step up pass, kul och slappt tänkte jag men det visade sig vara ganska jobbigt. Mitt nya mål är att hitta något på h&m rean eftersom jag fick ett kort med 20 % på alla reapriser. Får se på fredag hur detta går. Nu skall jag kolla lite One Tree Hill på datorn och njuta av att jag är hyfsat läxfri (bortsett ifrån projektarbete men det låtsas vi inte om idag)

Borrowed time

0 Läs mer >>
Kollar på en gammal goding nu, den är lite sorglig men så bra!

Raise your voice

0 Läs mer >>
Nu var denna helgen över, det bästa med den är att inte ha lektioner på måndag och att den blir extra lång. Min tid hemma hos systern är också över och nu skall jag bo hos min moster tills mamma är hemma igen. Jag har haft det bra här men jag saknar mamma också. I veckan blir det skola på full rulle, fast Anna är i Idre så det blir lite tråkigt utan henne.
  I helgen har jag umgåtts med Linnéa(skräckfilmskväll) och med kusinerna samt syster och hennes pojkvän. Jag skall försöka fixa lite grejer nu innan jag drar vidare.


Bjuder på den bilden;)

17 januari

0 Läs mer >>
Filmtipset för dagen är step up 3, tänk bara om man kunde dansa så(wishing)!

Step up

1 Läs mer >>

Jag inspirerades lite utav Elins uberfina byxdress (och att jag har letat efter en i somras) och köpt en egen ifrån h&m!


så här ser den ut!

Byxdress

0 Läs mer >>
Åh ja vad skall man säga om sin första skoldag på sin sista termin i skolan?? Jo den börjar eller nja gårdagen sluta med att jag inte somnar för än sisådär halv 3 på natten. En stund innan klockan ringde vid 8 välter katten ner en blomvas och jag försöker torka det jag kan samtidigt som jag får i mig min frukost. Efter det går jag försiktigt mot bussen i denna dumma is!(positivt att kunna gå till bussen).
  Hela dagen bestod förstås utav träning vilket piggade upp mig ett tag för att sedan göra mig astrött! Och jag fick även ett sämre betyg pga att jag är för feg för att hålla i ett pass eller kan bestämma mig om jag ens vill göra de.

 Jag hoppas på att somna tidigt, bye!


Klassen i full gång!

Wish you were here

0 Läs mer >>
Det visade sig att jag inte började skolan idag, man kan ha tur ibland! Så istället har jag sovit ett tag, sen umgicks jag lite med kusinerna och syster, städade upp i lägenheten(kom på att jag börjar bli som mamma hahah!) och jobbade med mitt projektarbete.
  Nu när jag är hos Kaisa och vladde passar jag på att ladda ner lite film och lite musik, har inte så här bra internet hemma. Det går fort! Imorgon blir det gruppträning klockan 9, känns bra att starta med och det blir skoj att träna lite.

Lucky strike

0 Läs mer >>
Januari, det känns inte som ett nytt år än men det är det. Och det har börjat bra, igår så firade vi Lovisa som fyllde 19 år, stor tjej nu! Först blev det en osäker och lång tur runt Väröbacka innan vi äntligen nådde stan, isen finns ju över allt och alla hadde på sig klackar praktiskt taget, vilket inte var lika kul.
  Vi åt middag på restaurang, jätte mysigt faktiskt och jag åt pasta. Sen så blev det lite jobbigt när vi inte kom in på Oscars men då tog vi det näst bästa. Och jag tror Lovisa var lika glad ändå! Elins mamma hämtade oss vid ett och jag sov över hos Hanna, snacka om att vi var sega imorse.
  Nu väntar skolan och en vecka hemma hos syster, mitt schema verkar i alla fall bra kan jag lova!


Slänger in en bild på födelsedagsbarnet!<3

9 januari

0 Läs mer >>
Nu är lovet snart slut men det känns inte så jätte farligt än i alla fall! Idag har jag umgåtts med elin på tu man hand, mycket mysigt! Vi åkte till stan först och jag fixade mig ett festlinne men efter det så gick de lite segt, vi var inte direkt på shopping humör så sen hyrde vi film och stack hem till mig:) dock inte de bästa filmvalen kanske men vi det viktigaste var att umgås!

Every body's dancing ...

0 Läs mer >>
Nu krånglar internet på datorn så använder mobilen:p idag har jag varit på stan med linnea och bella, det var jättemysigt och jag hittad en ring och en mascara:) bilder kommer när jag kan få fram det!

4 december