0 Läs mer >>
Imorgon smäller det på riktigt och jag skall åka hem, det som hände igår med julklappar spelar inte så stor roll. Svänger förbi imorgon och ersätter en av dem. Jag tar med datorn hem men vet inte om jag skriver speciellt mycket. Så god jul på er som läser och hoppas ni har de bra, de kommer jag i alla fall!
Bild ifrån London lånad av Elin!<3

Imorgon ÅKER jag hem!...

0 Läs mer >>
December går undan som bara den, det är mindre än en vecka till jul!! Galet är det helt enkelt. Idag har jag också jobbat, det skall bli skönt att komma hem och slippa diska, dammsuga och hålla på med tvätt varje dag för jag spyr lite på de, haha! Hur mammor orkar kommer jag aldrig förstå. Eller ja kanske när jag själv är mamma.

Fick även prata lite med Hanna, kan inte förstå att de är knappa 3 månader tills jag får krama henne. Lilla Hannipanni som jag saknat sen hon åkte, haha. Sen skall jag ju snart till USA med, tiden går snabbt.
Min Tilda som jag saknar<3

18 december

0 Läs mer >>
Hej i stugorna!

Har precis hunnit med att prata lite med Elin, har fått planerat in en hel dag med henne nu när jag är hemma över jul. Det är inte fy skam det! Sitter och försöker skaffa mig lite julkänsla, men det är svårt utan alla svenska saker och människor. Har ju inte ätit en enda pepparkaka, lussebulle, juleskum eller druckit julmust. Ja ni förstår mig väl? Jag får helt enkelt försöka överkompensera med det dessa dagar jag är hemma. Haha inte helt fel det heller! Firar även lite att jag bara har 2 riktiga arbetsdagar kvar detta året. Det skall jag greja!
 
Jul för ett år sen!

Julkänsla

0 Läs mer >>
 
Idag fyller världens underbaraste, snällaste, roligaste, envisaste, vackraste, smartaste syster 22 år! Min syster och jag bråkar självklart någon gång ibland och när vi var mindre var de dem vanliga syskonbråken. Men hon känner mig nog bättre än någon annan och vi blir alltid sams. Hon är min bästa vän och det är tråkigt att inte kunna fira henne. Men hon har fått födelsedagspresent och om exakt en vecka får jag krama henne igen!

GRATTIS!

0 Läs mer >>
Okej nu skall ni få slippa kolla på samma grej igen och jag skall försöka att inte göra en lång historia för lång. Men farfar gick som sagt bort förra torsdagen och bara det var jobbigt nog. Då försökte fastrar och farbröder berätta för min farmor som inte heller mått bra och är 2 år äldre än farfar. Det tog ett tag och dem tror att hon förstod det först i söndags. Då vet jag inte hur lång tid det tog men även farmor somnade in och gick bort. Ja det är väl svårt att förklara hur det kändes men vad ja behövde mest av allt var min familj. Så som väntat åkte jag till Köpenhamn i tisdags. Låång resa med blandade känslor men självklart kunde jag inte låta bli att vara överlycklig när syster, Vladde och en mycket större Nikki väntade på flygplatsen. Hade väntat mig att Nikki skulle gråta när jag kramade henne men hon skrattade i min famn, svårt att beskriva hur mycket jag saknat henne.

Begravningen var svår som väntat, den var i onsdags i kyrkan där farmor och farfar blev gifta för 66 år sedan. Dem hade varit tillsammans i över 70 år, så man förstår väl att dem följs åt även nu. Efter en fin och känslosam begravning åkte vi till en ganska välanvänd lokal(använd av vår släkt) för mat. Vet inte hur det kan beskrivas men det kändes som alla andra släktsamlingar förutom att två väldigt viktiga personer saknades.

Jag kommer aldrig ångra att jag åkte dit även om det var dyrt. Det var värt pengarna och gör det lättare för mig att gå vidare. Igår jobbade jag i alla fall hela dagen vilket jag gjort idag med i och för sig. Men igår kväll hade mina värdföräldrar julfest för sina klienter i veterinär praktiken. Jag fick agera lite servitör innan jag pratade lite med några av gästerna. Men det var allt som allt en bra kväll.

Nu är det dock en vecka kvar tills jag får återse min familj och fira jul. Jag längtar ofantligt mycket!
<3

1 vecka kvar

2 Läs mer >>
Hej!

Jag tänkte bara skriva för er som läser och undrar eller skulle bry sig. Min farfar gick bort igår och jag bröt liksom ihop typ, det blir dubbelt så jobbigt av att vara här utan nära och kära. Så jag skall åka till Danmark i veckan, antagligen tisdag till torsdag. Det kanske är dyrt men de får kosta vad det vill, jag kommer ångra mig resten av mitt liv om jag inte får ta farväl. Det är väl bra att det är England jag är i så kan jag göra detta.
Därför så har jag varken ork eller lust att skriva något här, skall bara göra mitt bästa att ta mig igenom dagarna. Tack för att ni läste!<3

7 december

0 Läs mer >>
Internet funkar inte däruppe så sitter här nere nu. Jag vet att det gått några dagar nu och till er som läser ber jag om ursäkt. Men jag vet inte riktigt vad jag skall skriva. Hade den bästa helgen jag nog haft på länge i London med Elin. Följt av några av de värsta dagarna jag haft på länge. För att inte vara för personlig kan jag bara säga att värdföräldrarna verkar inte ha någon aning om vad dem egentligen förväntar sig av en au pair och vad man kan få. Men detta spelar egentligen ingen roll, jag har lärt mig att det som händer det händer.
Om jag nu kunde tänka så om min farfar, min fina farfar som snart är 91 år gammal. Jag vet att det inte hjälper hur mycket jag än önskar att alla jag känner lever för alltid dem kommer försvinna. Och när jag såg dem sist hade jag det på känn, nu är han inte borta än men läget ser inte bra ut och här sitter jag i England.

Uppdatering