0 Läs mer >>


Jaha idag är det valborg och det var ingen som behövde mig för jobb idag, så nu har jag städat mitt rum och sen skall jag väl försöka hitta på något annat. Annars då? Själv har jag syrrans och Vladdes bil i 2 veckor nu så jag kommer tillbaka på vägarna igen, woho! Jag har även planer på bio imorgon, the lucky one. Hoppas på att den är bra.

Nu när man har fått smak på vårväder så hoppas jag det stannar, men jag hörde av mamma att det skall bli 20 grader imorgon eller nått. Det ser jag fram emot, hoppas på lite värme idag med så att man kan bli av med sin bleka nuna snart.

A little hope

0 Läs mer >>


Äntligen händer det något med vädret och det är på tiden tycker jag! Nu är det söndag och jag känner samma uttråkning som jag brukar, skulle egentligen åkt med Anna till kungsmässan men hon var för bakis så de blir nästa helg. Väntar nu på att syster kommer hit, på måndag åker dem till New York i 2 veckor. Kommer sakna dem!

Något annat jag är avundsjuk på är att dem får åka dit samtidigt som Hanna skall dit, eller ja hon skall dit nästa helg. Så när jag fick höra det tänkte jag att jag skulle passa på att skicka med nått litet till henne, bra när man slipper posta! Nej nu får jag ta mig i kragen och göra något av denna dagen med, vi hörs.

29 April

0 Läs mer >>
Hade en riktigt mysig kväll och dag hos syster igår och idag. Nu är det rensat och klart inför klädbytardagen imorgon och jag kommer nog ha mest grejer, haha! Jag hoppas i alla fall på att finna något roligt. Har även fått prata med Hanna idag vilket var riktigt skönt, hon har varit borta i 2 månader. Heelt sjukt! Jag är så glad för hennes skull men längtar till jag får träffa henne igen, det är jobbigt att vara ifrån sin bästa vän.

Har äntligen lyckats se färdigt One Tree Hill säsong 9 och den var väldigt bra, som alla andra säsonger. Jag har både gråtit och skratt till avsnitten, visst är det sorgligt att det inte kommer fler avsnitt men man får sluta på topp. Sen har jag ju alltid dvd boxarna som man kan se om och om igen. Det har varit min favvo seire i många år nu!


Den fina slut scenen!

We are the tide

0 Läs mer >>


En ny vecka är på gång och jag fick jobb ifrån 9-16:30 vilket alltid passar bra. Mer tid=mer pengar! Den här gången blev det veddige och allt gick finemang. Fick vara med massa sötisar och jag berättade om mina hundar och katter för en pratsam liten kille. Hans fråga var "varför jag har en riktig hund"? jag skrattar lite och säger "det är väl lite roligare än en leksakshund" och då nickade han. Ungar är för söta!

När jag kom hem satt jag på altanen en stund, jag älskar solen! Sedan blev det middag och efter det promenad med Tildisen. Jag lekte även med henne en bra stund och det gick riktigt bra, hon har sån otrolig energi och när hon springer är hon så klumpig haha söt hund man har.

Har några bra planer för veckan i alla fall, eller jag hoppas på mer jobb, träffa syster och systerdotter, träffa Elin och till helgen gå på klädbytardag och träffa Anna. Nu har jag gjort mitt för idag känner jag och skall slappa tills det är dags för sängen.

23 april

0 Läs mer >>


När man har tråkigt så kan man kolla på film! Det här var en riktigt söt film som fick mig att bli lite gladare och ännu mer ressugen.

Monte Carlo

0 Läs mer >>


Den här bilden beskriver mitt humör just idag!

Det är söndag, allt känns tråkigt, jag saknar människor, än så länge är det inga tecken på någon riktig vår och snart är April över, jag är orolig för farmor och jag har massor att tänka på. Med andra ord så är det inte den bästa dagen och klockan är fortfarande tidigt. Hade hoppats på att dagen snart är slut.

Men så gick jag en promenad runt sjöarn och fick en stund för mig själv(förutom hunden då). Genast kändes allt faktiskt mycket lättare och jag inser att på något vis kommer alltid allt lösa sig!

The rain keeps on fal...

0 Läs mer >>


Har haft en otroligt fin lördag!

Börja med att jag fick veta att jag måste upp tidigt om jag vill med in till stan, eller tidigt och tidgt vi skulle åka lite innan 10. Självklart blev det snarare 20 i 11 vi kom iväg. Lite smått irriterad åkte jag till pingstkyrkan för att fika med släkten. Efter fikat tog vi en sväng på stan och jag kunde inte motstå att köpa en byxdress till Nikki. Dem ögonen går inte att neka.

Senare var syster snäll nog att följa med mig hem och jag slapp ta bussen. Vi handlade kyckling och lite grillkol inför en grill middag. Innan vi började med maten tog vi en runda runt sjöaremossen, lite krångligt med barnvagnen men det gick. Jag blev glad för det, föredrar skog framför asfalt. Sen blev det mat och den var riktigt lyckad, har nog inte varit så mätt innan!

Efter en lång och mysig dag avslutade jag med ett bad och tårar till ett av mina favorit avsnitt ifrån OTH. Nämligen det sista avsnittet i säsong 4 som ni ser på en av bilderna. Nu är det snart dags för sängen!

21 april

0 Läs mer >>


Har haft en bra dag faktiskt, mest i och med att pappa är här. Det var så länge sedan jag träffade honom så jag sprang fram och krama om honom. Jag stannade hemma hos syster för middag blev jag skjutsad hem och då fick jag en trevlig överraskning. Jag har fått 550 kr i bonus på h&m det är någon års grej och det kändes helt otroligt!

Jag hoppas

0 Läs mer >>


Vet att det går några dagar emellan inläggen men mina dagar är ganska lika, jag jobbar, kommer hem eller är med vänner. Men helgen var i alla fall bra, den började med att jag och Elin drog till Göteborg och hade en riktigt mysig dag. Jag fick med mig ett par nya converse hem, fast det var galet utplockat på vita converse i alla fall. Antagligen för att det är vår. Sen var jag hemma hos syster på grillkväll, lördag var det kalas och att passa min systerdotter och igår var det utställning och familje mys.

Idag har jag jobbat i veddige, det var en kort men ganska galen dag. Eller ja ett utav barnen som hade lite  speciella behov blev till lunchen inte så glad. Låt oss säga att man fick ont i öronen efter den lunchen. När jag äntligen slutat åkte mamma & jag till Karlssons där jag fick köpt ett par bra regnbyxor ifrån Didrikssons. Så nu behöver jag inte oroa mig när jag skall till regniga England! (btw så är min ansökning klar så nu väntar jag bara på intresserade familjer!).

16 april

1 Läs mer >>




Har jobbat 11-5 idag med några riktiga sötnosar i stråvalla, fick även avklarat en telefon intervju och när jag gjort färdigt mitt kollage är jag äntligen klar. Då skall det förhoppningsvis gå vägen att hitta någon i England som vill ha mig som Au Pair. Syster, lilla Nikki och Vladde hämtade mig efter jobbet och efter en liten mys stund ute så blev det middag. Sen dess har jag typ kollat några Au Pair bloggar och duschat, det blir en chill kväll idag.

Imorgon så blir det förhoppningsvis Göteborg med Elin och jag har en hel drös med saker jag behöver skaffa. Bla. regnkläder, ansiktskräm och Converse. Okej Converse kanske inte är livsvikigt, eller för mig är det viktigt och mina gamla har tyvärr gjort sitt.

Good day

0 Läs mer >>


Tänk vad tiden går, nu är det snart ett år sen jag stod där och hoppades på att livet verkligen skulle börja. Ett år sen jag tog studenten och slapp plugga på ett tag, haha! Nu har jag till och med fått en av de bästa vännernas studentinbjudan. Fin va? Själv gjorde jag inga såna fina eller roliga kort. Hehe var väl lat och tråkig men det var lättare att säga till Folk.

Har jobbat klart för idag, en otroligt regnig dag men som tur var fick jag låna regnbyxor annars hade det väl varit värre nu. Det bara öste ner. Har även lyckats slå huvudet i en jätte trä bjälke, är man smidig så är man! Nu såhär efter min promenad med hunden skall jag se om jag kan få något vettigt gjort.

Inget kan ändra på de...

0 Läs mer >>


Det har ändrats det här med Au Pair planerna, smart som jag är missuppfattade jag en av avgifterna som kom efter den jag betalt på 2000 och jag kände att om jag inte vinner på Lotto så måste jag ändra mig. Så det blir min ursprungliga plan nämligen England. Visserligen är det kanske inte lika exotiskt men jag hoppas och känner på mig att detta kommer bli en bra grej.

Som tur var kunde jag använda några av de papper jag redan fixat så jag är nästan klar faktiskt, i Augusti bär det förhoppningsvis av!

Ändrade planer

0 Läs mer >>


Man blir aldrig för gammal för påskägg enligt min mening haha! Syster var här igår och då bestämde hon sig för att gömma våra ägg men jag hittade ändå mitt ganska snabbt, det var mycket mumsigt godis i. Tack mamma!

Vi var också på utställning med Tilda idag, det var andra gången hon tävlade och hon fick så himla bra kritik så vi blev riktigt stolta. Dem tyckte typ hela hon var fin men även att hon rörde sig bra och att mamma visade upp henne bra så man kan inte annat än vara glad.

Nu sitter jag och väntar på Elin, vi skall umgås en stund innan hon skall iväg och jag skall iväg. Det blir ett släktpåskkalas idag och det skall nog bli riktigt kul!

Glad Påsk!

0 Läs mer >>
Igår var jag på bio med Kaisa och Robin samt deras partners hehe men det var riktigt roligt och en bra start på påskhelgen. Det var dock galet kallt när vi skulle hem, vad hände med vädret egentligen? Skall det inte vara vår nu??

Jahapp nu är det påsk och det innebär väl en massa godis och påskmat, mys! Planer för idag var en liten påsktipspromenad men det regnade och jag fick inte låna bilen så att hunden kunde hänga med. Men senare idag så blir det i alla fall familje mys och påskfirande. Sen skall jag nog umgås med Elin, kanske annars blir det påsk med släkten.

Påsk