0 Läs mer >>
Då var tentan färdig och inskickad, börjar bli van vid det här nu skall jag säga. När man väl kommer igång kan det faktiskt vara riktigt intressant att klura ut ett bra sätt att uttrycka sig i ord. Dem flesta i min klass och fler som läser till lärare skulle nog hålla med om att det inte är det lättaste att få en eller två frågor sedan skriva mellan 2-3000 ord kring dem frågorna. Men det blir som en utmaning och ibland kan det vara på håret med orden, ibland har man nästan för många ord. Den här kursen har varit bra mest på grund av att jag fick chansen att åka till Oslo på besök dock, haha nej men jag anser att det är nyttigt att uppleva olika delar av sitt blivande yrke för att kunna utveckla sig.

Ikväll skall jag laga mat med Malin, en av mina närmsta vänner här på hemmet. Efter vi ätit planerar vi att basta i hemmets bastu vilket är jätteskönt men såå varmt, eller så är vi klena. Men så ser mina fredagsplaner ut, ha en bra kväll!

 

Livet som student

0 Läs mer >>
Ja det är även en viktig dag idag den 30 oktober, för 3 år sen ungefär vid den här tiden satt jag hemma hos mamma i köket och telefonen ringde. Min storasyster som inte känns så mycket större än mig hade fått en dotter med sin sambo. Denna dotter kom att heta Nikki Selena Archila och hon kom att bli en av dem viktigaste i alla våra liv. Hon har en förmåga att förvåna mig, roa mig och choka mig på sätt jag aldrig trodde möjliga och hon är 3 år. Världen kommer få se upp för denna lilla tjej med många tankar och idéer och jag är lycklig över att få kalla mig själv för hennes moster.
 
I love you to the moon and back..

Ta vara på era nära och kära!

Det känns som igår

0 Läs mer >>
Fick ett sånt där infall (kan bero på att Hanna och Elin börjat blogga flitigt igen) eller så är det väl sånt som kan hända när man har lite för många dagar att skriva sin tentamen och lite för tråkigt. Men jag kanske skall dra min historia, det var ju trots allt ett tag sen jag var aktiv här på min blogg. Senast jag skrev gick jag ju inte ens på universitet, känns som en livstid sen. Jisses vad tiden går och jag känner mig typ gammal när jag tänker så, haha!

Men sedan sist så har jag gjort ganska mycket faktiskt, jag är numera Göteborgsboende och universitetsstuderande. Stora grejer det här och jag antar att det är nu man kallar sig vuxen. Jag bor på ett studenthem med cirka 80 andra människor, det är på halvpension vilket innebär frukost och ett mål om dagen i hyra(inget att klaga på där!). Här bor en hel del sköna typer och jag kan säga att jag är nöjd, här har jag bott sedan Januari i år.
¨
Att börja universitet hur är det? Jo det skall jag tala om, det är nästan som en berg och dalbana. Man är både uppe och nere samtidigt som man lär sig mycket om vem man är och vad man vill här i livet. Jag läser som sagt till förskollärare vid Göteborgs universitet och det kan jag säga med stolthet trots att man får diverse reaktioner. Är jag 100 % säker på att detta är vad jag vill göra resten av mitt liv? Nej, men jag chansade på något jag vet att jag trivs med. Att lära barn och lära sig av dem är nog något utav det roligaste jag gjort, dem kan så otroligt mycket i tidig ålder. Ju mer av min utbildning jag går desto mer "aha-upplevelser" får jag. Nu har jag till och med påbörjat mitt andra år som student och har 2 och ett halvt år kvar. Men jag har bestämt mig för att försöka njuta av den här tiden dock, jag har resten av mitt liv åt att jobba och utvecklas i mitt yrke. Men nu är nu, jag har bara under första året träffat så mycket nya människor som påverkat mig både bra och dåligt. Men det är en del av livet och jag har gjort detta steg vilket jag känner mig så stolt över.

Nu är det dags att se över min hemtenta i kursen samverkan mellan förskola, skola och hem. Vi hörs snart igen!

Copycat